Hi [[ session.user.profile.firstName ]]

做个道德发表人 远离撤稿风险

撤稿事件在过去的几年中发生越来越频繁,刚刚过去的施普林格旗下期刊撤掉107篇中国医生的论文事件更是引起了国际学术界的普遍关注和谴责。殊不知,撤稿事件本不应该如此频繁的发生,而撤稿暴露的问题仅仅是学术道德问题冰山的一角。在这次讲座中,崔波教授将为您介绍,如何能遵循学术发表中的各项道德,以及如何避免因为道德问题导致的撤稿。

为谁而办?
发表道德在各个学科领域都是需要注意的事项,所以不管任何学科,任何背景,只要有发表意愿的科研作者都会在本讲座中学到有益的知识。生物医学领域的作者更应该引起重视。

您将收获什么?
本次讲座将会涉及近几年撤稿事件的发展态势,引发撤稿的原因以及如何避免这些风险。崔波教授将会教您如何辨识“学术不端”和“学术错误”,正确理解“篡改”“捏造”“抄袭”是如何造成的。他还将详细介绍本次撤稿事件关注最多的环节——同行评审,正面地介绍同行评审的流程以及如何正确的选择审稿人。用正直诚信的方法顺利完成同行评审。
同时,崔波教授还会介绍一些大家常关心的论文图片制作的技巧,避免在无意间造成伪造图片的误解。最后还将解惑一个一直以来的迷思——“能否把发表过的论文翻译成其他语言再发表?”

本次讲座将以中文授课。
Recorded Jun 8 2017 61 mins
Your place is confirmed,
we'll send you email reminders
Presented by
Dr. Bo Cui
Presentation preview: 做个道德发表人 远离撤稿风险
  • Channel
  • Channel profile
  • 3/3- Manipulation, conflicts, authorship and magazines Sep 29 2017 6:30 pm UTC 90 mins
    Karin Hoch Fehlauer Ale
    A última aula do curso será dedicada à falsificação e fabricação de dados, conflitos de interesse e ao reconhecimento de serviços de revisão em artigos publicados. Também discutiremos sobre atribuição de autoria e sobre as armadilhas que editoras e revistas predatórias utilizam para atrair autores.


    Minicurso "Seja um pesquisador responsável: publique com ética"

    O minicurso é composto por três aulas que abordarão o comportamento ético para a boa qualidade da pesquisa científica. A conduta antiética existe tanto dentro como fora do contexto do mundo acadêmico. Casos rotineiros de trapaça, fraudes e golpes são exemplos de comportamento antiético que têm consequências graves, passíveis de punição. Na Academia, a conduta antiética também pode ter desdobramentos sérios. O desenvolvimento de boas práticas em pesquisa ética ajuda os autores a publicarem seu trabalho de forma responsável e a evitarem assim rejeição e principalmente retração devido à má conduta. Além de acabar com uma trajetória profissional, a má conduta fere gravemente a integridade da Ciência. Neste curso, forneceremos orientação sobre quais são os preceitos éticos em publicação e como não cair em armadilhas durante o processo.
    This will be delivered in Portuguese
  • 2/3- Plágio, submissão simultânea e fragmentação Sep 27 2017 6:30 pm UTC 90 mins
    Karin Hoch Fehlauer Ale
    Nessa aula, iniciaremos a exploração de condutas antiéticas específicas. Aprenderemos sobre plágio, submissão simultânea, duplicação e fragmentação de artigos. Para cada conduta, discutiremos o que fazer para evitá-la e quais podem ser as suas consequências.


    Minicurso "Seja um pesquisador responsável: publique com ética"

    O minicurso é composto por três aulas que abordarão o comportamento ético para a boa qualidade da pesquisa científica. A conduta antiética existe tanto dentro como fora do contexto do mundo acadêmico. Casos rotineiros de trapaça, fraudes e golpes são exemplos de comportamento antiético que têm consequências graves, passíveis de punição. Na Academia, a conduta antiética também pode ter desdobramentos sérios. O desenvolvimento de boas práticas em pesquisa ética ajuda os autores a publicarem seu trabalho de forma responsável e a evitarem assim rejeição e principalmente retração devido à má conduta. Além de acabar com uma trajetória profissional, a má conduta fere gravemente a integridade da Ciência. Neste curso, forneceremos orientação sobre quais são os preceitos éticos em publicação e como não cair em armadilhas durante o processo.

    This will be delivered in Portuguese
  • How to Respond to Peer Reviewer Comments Sep 26 2017 9:00 am UTC 60 mins
    Steven Ward
    Would you like to have more confidence when you respond to reviewer comments? Are you trying to gain a better understanding of the peer review process in general? Together we will look at the practical aspects of writing a response letter, including responding to reviewer comments.

    Who is this for?
    Anyone who would like to get published in an international academic journal but find themselves intimidated by the review process can join the webinar. It will be particularly helpful to authors that are awaiting an answer to their submitted manuscripts.

    Why should you attend?
    In a very short time, you will develop a very detailed understanding of the entire process. You will know the best tone and format for responding.

    Note that the webinar will be conducted in English.
  • 1/3- Ética em Pesquisa e Publicações Sep 25 2017 6:30 pm UTC 90 mins
    Karin Hoch Fehlauer Ale
    Na primeira aula do curso, conversaremos sobre as bases éticas em pesquisa e publicações. Também abordaremos a detecção de erros honestos e má conduta em artigos. Encerraremos a aula com a retratação de artigos publicados.


    Minicurso "Seja um pesquisador responsável: publique com ética"

    O minicurso é composto por três aulas que abordarão o comportamento ético para a boa qualidade da pesquisa científica. A conduta antiética existe tanto dentro como fora do contexto do mundo acadêmico. Casos rotineiros de trapaça, fraudes e golpes são exemplos de comportamento antiético que têm consequências graves, passíveis de punição. Na Academia, a conduta antiética também pode ter desdobramentos sérios. O desenvolvimento de boas práticas em pesquisa ética ajuda os autores a publicarem seu trabalho de forma responsável e a evitarem assim rejeição e principalmente retração devido à má conduta. Além de acabar com uma trajetória profissional, a má conduta fere gravemente a integridade da Ciência. Neste curso, forneceremos orientação sobre quais são os preceitos éticos em publicação e como não cair em armadilhas durante o processo.

    This will be delivered in Portuguese
  • 3/3-Como responder aos revisores Sep 1 2017 6:30 pm UTC 90 mins
    Karin Hoch Fehlauer Ale
    Este webinar é parte integrante do minicurso "Como estruturar, submeter e revisar o seu artigo original de pesquisa", aula 3 de 3. O Editor majoritariamente forma a sua decisão sobre publicar ou não um artigo com base nas sugestões e opiniões dos pares revisores. Geralmente, o conteúdo crítico das revisões pode ser doloroso para os autores do artigo revisado. Sendo assim, os pesquisadores podem se estressar e até mesmo se sentirem inseguros quando recebem um artigo revisado com o parecer do Editor. Nessa sessão, ajudaremos você a providenciar respostas adequadas aos revisores do seu manuscrito, visando aumentar as chances de sua publicação.
  • 2/3-Preparando um artigo original de pesquisa para submissão Aug 30 2017 6:30 pm UTC 90 mins
    Karin Hoch Fehlauer Ale
    Este webinar é parte integrante do minicurso "Como estruturar, submeter e revisar o seu artigo original de pesquisa", aula 2 de 3. Muitas vezes os autores, principalmente aqueles no início de sua carreira científica, sentem-se inseguros no momento de submeter um manuscrito. Embora cada revista possua um conjunto de regras próprias, existem uma série de tarefas comuns a todas que devem ser consideradas na fase de submissão de um artigo. Venha aprender conosco nessa sessão como deixar a sua submissão completa e assim facilitar o trabalho do Editor e dos revisores.
  • How to Respond to Peer Reviewer Comments Aug 29 2017 9:00 am UTC 60 mins
    Steven Ward
    Would you like to have more confidence when you respond to reviewer comments? Are you trying to gain a better understanding of the peer review process in general? Together we will look at the practical aspects of writing a response letter, including responding to reviewer comments.

    Who is this for?
    Anyone who would like to get published in an international academic journal but find themselves intimidated by the review process can join the webinar. It will be particularly helpful to authors that are awaiting an answer to their submitted manuscripts.

    Why should you attend?
    In a very short time you will develop a very detailed understanding of the entire process. You will know the best tone and format for responding.

    Note that the webinar will be conducted in English.
  • 1/3-Como estruturar um artigo original de pesquisa Aug 28 2017 6:30 pm UTC 90 mins
    Karin Hoch Fehlauer Ale
    Este webinar é parte integrante do minicurso "Como estruturar, submeter e revisar o seu artigo original de pesquisa", aula 1 de 3. A princípio, estruturar um artigo parece uma tarefa simples. No entanto, ao começarem a escrever seus artigos científicos, muitas vezes os pesquisadores sentem dificuldade em adequar o seu conteúdo às seções de Introdução, Métodos, Resultados e Discussão (IMRaD- Introduction, Methods, Results and Discussion). Nessa sessão, você aprenderá como estruturar um artigo original de pesquisa a partir das seções de IMRaD. Também transmitiremos dicas de como organizar as suas referências bibliográficas.
  • Author perspectives on journal processes, time to publication & open access Aug 24 2017 1:30 pm UTC 60 mins
    Clarinda Cerejo
    Authors are at the center of the whole academic publishing system. Yet their views tend to be underrepresented in industry conversations about journal publishing. What are the challenges authors face in getting published in international English language journals? How easy or difficult do they find communicating with journal editors? What do they think of open access? An ongoing Editage Insights survey gives authors globally a unique opportunity to answer these questions and express their opinion about various other aspects of academic publishing. This webinar will share interim survey findings based the responses of over 5000 authors.

    Who is this for?
    This webinar is a must for all involved in academic publishing—authors who write academic or scientific papers for publication in international English-language journals, journal editors, peer reviewers, research funders, and academic publishers and societies.
  • 한국 저자들을 위한 웹세미나: 과학 논문에서의 수동태 사용 Aug 23 2017 5:30 am UTC 60 mins
    Jieun Hani Kim
    Have you received peer reviewer comments suggesting that your manuscript should be revised by a native English speaker? Would you like some tips on how you can avoid such comments?

    Who is this for?
    •Researchers and doctoral students who want to learn how and when to use the passive voice in scientific writing.
    •논문 원고 작성에서 수동태 사용에 대해서 더 알고자 하는 연구원 및 박사 과정 학생들을 위한 웹세미나입니다

    Why should you attend?
    This webinar, which will be conducted in Korean, will look at the basics of using the passive voice. We will learn how to form passive sentences; the different ways to write passive sentences; and when to use them over the active voice in manuscript writing. We will look at specific examples from scientific journals to see how voice is used in different parts of a scientific manuscript.
    이 웹세비나는 논문 원고 작성에서 한국 저자들이 흔히 궁금해 하는 수동태 사용을 다룰 것입니다. 수동태 사용의 기초를 배우며 실질적으로 과학논문에서 어떻게 사용이 되는지 여러 예시들을 통해 살펴볼 것입니다. 수동태 문장을 만드는 방법 및 다양한 수동태 형식의 문장들을 배우며 과학논문의 각 섹션에서 수동태와 능동태가 어떻게 사용되는지 배우시게 될 것입니다.

    Note that the webinar will be conducted in Korean
  • How to Respond to Peer Reviewer Comments Recorded: Jul 25 2017 58 mins
    Steven Ward
    Would you like to have more confidence when you respond to reviewer comments? Are you trying to gain a better understanding of the peer review process in general? Together we will look at the practical aspects of writing a response letter, including responding to reviewer comments.

    Who is this for?
    Anyone who would like to get published in an international academic journal but find themselves intimidated by the review process can join the webinar. It will be particularly helpful to authors that are awaiting an answer to their submitted manuscripts.

    Why should you attend?
    In a very short time you will develop a very detailed understanding of the entire process. You will know the best tone and format for responding.

    Note that the webinar will be conducted in English.
  • Tips for Korean authors: How to improve manuscript clarity (webinar in Korean) Recorded: Jul 20 2017 61 mins
    Jieun Hani Kim
    This webinar which will be delivered in Korean.

    You will understand why ESL authors fail to write clearly and coherently in English. The contents of the webinar are tailored to the Korean audience, explaining key differences between Korean and English and common misconceptions in technical writing that lead to poor readability and clarity when authors write scientific manuscripts. We will explain through examples how you can increase clarity at various levels of the text.
  • Structuring a Scientific Manuscript: Perspective of a Managing Editor Recorded: Jul 13 2017 79 mins
    Shane Rydquist
    Knowing how to structure a scientific manuscript is half the battle won when it comes to engaging peer reviewers and readers alike. A manuscript that is poorly structured or gives the key message away too soon can often be overlooked when it comes to publication. This webinar will cover the essential aspects of structuring a scientific manuscript, including the Abstract, Introduction, Methods, Results, and Discussion, and discuss best practices that can be followed to draft a more cohesive piece of writing.
    Who is this for?
    This webinar is a must for those who write academic or scientific papers for publication in international English-language journals.

    Note that the webinar will be conducted in English.
  • 한국 저자들이 흔하게 범하는 공통적 오류들: 수식어 & 명사 문자열 Recorded: Jun 30 2017 67 mins
    Jieun Hani Kim
    Have you received peer reviewer comments suggesting that your manuscript should be revised by a native English speaker? Would you like some tips on how you can avoid such comments?

    Who is this for?
    •Researchers and doctoral students who want to learn how to avoid common errors in manuscript writing.
    •논문 원고 영작에서 범하기 쉬운 오류들을 알고자 하는 연구원 및 박사 과정 학생들을 위한 웹세미나입니다
    Why should you attend?
    This webinar, which will be conducted in Korea, will cover some of the common errors in manuscript writing made by Korean authors. Specifically, we will look at errors in modifiers and noun strings. First we will define modifiers, which can be both a word or a phrase, and noun strings. Then we will learn how errors in modifiers and noun strings form, how to detect them, and how to avoid them in scientific writing.
    이 웹세비나는 논문 원고 작성에서 한국 저자들이 자주 범하는 오류 중 수식어 사용과 명사 문자열 사용을 다룰 것입니다. 영어에서 수식어와 명사 문자열의 사용을 살펴보고 어떤 오류들을 범할 수 있는지 다룰 것입니다. 이 웹세비나를 통해서 이런 오류들을 발견하는 것과 피하는 방법들을 배우시게 될 것입니다.
  • Getting published in a high-impact journal: Tips from a senior journal editor Recorded: Jun 23 2017 61 mins
    Dr. Caven Mcloughlin
    It is never easy to get a foothold onto the academic ladder. And, maintaining that foothold requires one to have articles accepted by strong journals.
    Some researchers seem forever to stumble and miss seeing the obvious. Professor Mcloughlin will share his experiences by pointing to some all-too-frequently encountered barriers to publishing success. From his perspective as a long-time journal editor, he will share ‘insider-knowledge’ about the most common mistakes made when submitting manuscripts. Errors can doom the prospects of a submission before it even gets sent out for full review. Sadly, slipups are equally a feature of veterans’ submissions as well as those new to publishing.
    The webinar will draw attention to elements entirely different from those presumed by most authors to be important for generating a journal acceptance. Authors tend to focus on detail and ‘telling the story’ of their investigation. Editors focus on sharing big-ideas; on context, format & structure; on consistency with their journal’s mission; and with compliance to publishing conventions. Displayed in this webinar are the features sought by editors and by reviewers. It can be frustrating for editors and reviewers to receive submissions that have a kernel of clear value but with the value obscured by gaffes ~ simply because the author fails to perceive their work as an editor will see it.
    Editors are less likely to gamble on an author who displays naivety and unsophistication in communicating their research. Gaining an editor’s confidence by delivering what is expected helps buttress the presumption that as an author you are competent and credible as a researcher. The basic message? Align your submission fully consistent with editorial-team’s expectations.

    Note that the webinar will be in English
  • 3/3- Manipulação, conflitos, autoria e revistas Recorded: Jun 16 2017 87 mins
    Karin Hoch Fehlauer Ale
    A última aula do curso será dedicada à falsificação e fabricação de dados, conflitos de interesse e ao reconhecimento de serviços de revisão em artigos publicados. Também discutiremos sobre atribuição de autoria e sobre as armadilhas que editoras e revistas predatórias utilizam para atrair autores.


    Minicurso "Seja um pesquisador responsável: publique com ética"

    O minicurso é composto por três aulas que abordarão o comportamento ético para a boa qualidade da pesquisa científica. A conduta antiética existe tanto dentro como fora do contexto do mundo acadêmico. Casos rotineiros de trapaça, fraudes e golpes são exemplos de comportamento antiético que têm consequências graves, passíveis de punição. Na Academia, a conduta antiética também pode ter desdobramentos sérios. O desenvolvimento de boas práticas em pesquisa ética ajuda os autores a publicarem seu trabalho de forma responsável e a evitarem assim rejeição e principalmente retração devido à má conduta. Além de acabar com uma trajetória profissional, a má conduta fere gravemente a integridade da Ciência. Neste curso, forneceremos orientação sobre quais são os preceitos éticos em publicação e como não cair em armadilhas durante o processo.

    This will be delivered in Portuguese
  • 2/3- Plágio, submissão simultânea e fragmentação Recorded: Jun 15 2017 85 mins
    Karin Hoch Fehlauer Ale
    Nessa aula, iniciaremos a exploração de condutas antiéticas específicas. Aprenderemos sobre plágio, submissão simultânea, duplicação e fragmentação de artigos. Para cada conduta, discutiremos o que fazer para evitá-la e quais podem ser as suas consequências.


    Minicurso "Seja um pesquisador responsável: publique com ética"

    O minicurso é composto por três aulas que abordarão o comportamento ético para a boa qualidade da pesquisa científica. A conduta antiética existe tanto dentro como fora do contexto do mundo acadêmico. Casos rotineiros de trapaça, fraudes e golpes são exemplos de comportamento antiético que têm consequências graves, passíveis de punição. Na Academia, a conduta antiética também pode ter desdobramentos sérios. O desenvolvimento de boas práticas em pesquisa ética ajuda os autores a publicarem seu trabalho de forma responsável e a evitarem assim rejeição e principalmente retração devido à má conduta. Além de acabar com uma trajetória profissional, a má conduta fere gravemente a integridade da Ciência. Neste curso, forneceremos orientação sobre quais são os preceitos éticos em publicação e como não cair em armadilhas durante o processo.

    This will be delivered in Portuguese
  • 1/3- Ética em Pesquisa e Publicações Recorded: Jun 13 2017 83 mins
    Karin Hoch Fehlauer Ale
    Na primeira aula do curso, conversaremos sobre as bases éticas em pesquisa e publicações. Também abordaremos a detecção de erros honestos e má conduta em artigos. Encerraremos a aula com a retratação de artigos publicados.


    Minicurso "Seja um pesquisador responsável: publique com ética"

    O minicurso é composto por três aulas que abordarão o comportamento ético para a boa qualidade da pesquisa científica. A conduta antiética existe tanto dentro como fora do contexto do mundo acadêmico. Casos rotineiros de trapaça, fraudes e golpes são exemplos de comportamento antiético que têm consequências graves, passíveis de punição. Na Academia, a conduta antiética também pode ter desdobramentos sérios. O desenvolvimento de boas práticas em pesquisa ética ajuda os autores a publicarem seu trabalho de forma responsável e a evitarem assim rejeição e principalmente retração devido à má conduta. Além de acabar com uma trajetória profissional, a má conduta fere gravemente a integridade da Ciência. Neste curso, forneceremos orientação sobre quais são os preceitos éticos em publicação e como não cair em armadilhas durante o processo.

    This will be delivered in Portuguese
  • 做个道德发表人 远离撤稿风险 Recorded: Jun 8 2017 61 mins
    Dr. Bo Cui
    撤稿事件在过去的几年中发生越来越频繁,刚刚过去的施普林格旗下期刊撤掉107篇中国医生的论文事件更是引起了国际学术界的普遍关注和谴责。殊不知,撤稿事件本不应该如此频繁的发生,而撤稿暴露的问题仅仅是学术道德问题冰山的一角。在这次讲座中,崔波教授将为您介绍,如何能遵循学术发表中的各项道德,以及如何避免因为道德问题导致的撤稿。

    为谁而办?
    发表道德在各个学科领域都是需要注意的事项,所以不管任何学科,任何背景,只要有发表意愿的科研作者都会在本讲座中学到有益的知识。生物医学领域的作者更应该引起重视。

    您将收获什么?
    本次讲座将会涉及近几年撤稿事件的发展态势,引发撤稿的原因以及如何避免这些风险。崔波教授将会教您如何辨识“学术不端”和“学术错误”,正确理解“篡改”“捏造”“抄袭”是如何造成的。他还将详细介绍本次撤稿事件关注最多的环节——同行评审,正面地介绍同行评审的流程以及如何正确的选择审稿人。用正直诚信的方法顺利完成同行评审。
    同时,崔波教授还会介绍一些大家常关心的论文图片制作的技巧,避免在无意间造成伪造图片的误解。最后还将解惑一个一直以来的迷思——“能否把发表过的论文翻译成其他语言再发表?”

    本次讲座将以中文授课。
  • Computer Use in Research Writing (English) Recorded: May 23 2017 62 mins
    Steven Ward
    About this webinar:
    This webinar will discuss digital resources that will be useful to you in your academic career. Some of these are becoming internationally standardized while others you may pick and choose the ones that fit your personal workflow the best.

    Who is this for?
    Anybody that aims to write academic papers, especially for publication in international journals and in English.

    Why should you attend?
    You will gain an in-depth understanding of the digital tools that are becoming essential for success in international collaborations and manuscript publications. You will also learn about apps that can help improve your productivity and workflow for your research and writing.

    This will be conducted in English
Live webcasts for research professionals aiming to get published
Research professionals are eager to learn about developments in the publishing industry, but they are too busy with their research work to be able to invest time in their efforts to keep pace. Stay updated on the latest trends in publishing by attending these Editage webinars!

Embed in website or blog

Successfully added emails: 0
Remove all
  • Title: 做个道德发表人 远离撤稿风险
  • Live at: Jun 8 2017 1:00 pm
  • Presented by: Dr. Bo Cui
  • From:
Your email has been sent.
or close